مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

خواص درمانی چغاله بادام

 

خواص درمانی چغاله بادام

چغاله بادام یکی از میوه‌های نوبر فصل بهار و در واقع میوه درخت بادام است که قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک‌های ظریف بوده و داخل آن روکش سفید و نرمی وجود دارد که مغز آبکی و نازک بادام را در خود نگهداری می‌کند.

 

در این حالت میوه بادام کاملا رشد نکرده و کال است که با عنوان چغاله بادام مصرف می‌شود. در قدیم معتقد بودند این میوه نارس باعث تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشکی دهان مفید است.

چغاله‌هایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند که مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌کننده شود.

ادامه مطلب ...

ژن عامل باهوش بودن افراد کشف شد

ژن عامل باهوش بودن افراد کشف شد

یک گروه بین المللی از دانشمندان اعلام کردند که در بزرگترین تحقیقات مغز از نوع خود به کشف ژنی رسیدند که عامل باهوش بودن عده ای نسبت به عده دیگر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پل تامسون رئیس این گروه تحقیقاتی با تأکید براینکه ژنهای هر فرد تنها عامل قدرت مغزی نیستند گفت: گونه های این ژن می توانند در میزان هوش نوسان ایجاد کنند.

این گروه از دانشمندان در جستجوی یک توضیح ژنتیکی برای بیماری های مغزی به طور اتفاقی به یک گونه کوچک از ژنها که ” HMGA2″ نامیده می شود، برخورد کردند. این ژنها در میان افرادی مشاهده شده که از مغز بزرگتری برخوردار بوده و در آزمایشهای هوش بالاتر از سطح استاندارد بوده اند.

تامسون از آن با عنوان ژن هوش یاد کرده و اظهار داشته است که هنوز ژنهایی از این دست هستند که کشف نشده اند.

تغییراتی که در ” HMGA2″ رخ می دهد یک تغییر در تبدیل چهار حرف یک کد ژنتیکی است. DNA یا دزوکسى ریبونوکلئیک اسید از چهار ماده شیمیایی A (آدنین)، C ( سیتوزین)، T ( تیمین) و G (گوانین) تشکیل شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در این مورد، محققان دریافتند که افرادی که از دوبرابر میزان C برخوردارند و در یک بخش خاص از ژن HMGA2 برخوردارند، مغز بزرگتری داشته و در نتیجه هوش بیشتری دارند.

تامپسون به عنوان عصب شناسی که در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس فعالیت می کند، گفت: این نتایج بسیار عجیب است، شاید نمی توان پذیرفت که چیزی به کوچکی یک تغییر در یک کد ژنتیکی بتواند عامل تفاوت افراد باهوش با دیگران باشد.

این تحقیق به دنبال مطالعه و اسکن مغزی و بررسی نمونه های DNA بیش از ۲۰ هزار نفر در اروپا، آمریکا و استرالیا صورت گرفته است.

۲۰ راه استفاده مجدد از تفاله قهوه!

۲۰ راه استفاده مجدد از تفاله قهوه!

چند راه حل جالب برای استفاده دوباره از تفاله قهوه!

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

● بکارگیری در خانه
۱. برای زدودن چربی و مواد غذایی قدیمی از روی ظروف و تابه ها بجای استفاده از پاک کننده ها و ساینده های سمی از تفاله قهوه استفاده کنید. برای این کار مقداری از تفاله قهوه را داخل ظرف مالیده و سپس آبکشی نمایید. البته به یاد داشته باشید که این روش را به هیچ وجه روی ظروف نچسب (تفلون) بکار نبرید!

۲. برای صیقل دادن سینک ظرفشویی آشپزخانه منزل خود (بجز سینکهایی از جنس چینی)، از محلول آب و تفاله قهوه استفاده کنید!

۳. ظروف مخصوص گریل یا ماهی تابه های برقی را با تفاله قهوه به راحتی تمییز کنید.

ادامه مطلب ...

بزرگترین قاتل قرن 21 +عکس

گزارشی از چگونگی نابودی مغز انسان توسط اینترنت؛بزرگترین قاتل قرن 21 +عکس

 

اینترنت به یکی از مهمترین ابزار روز تبدیل شده است و به شما این اجازه را می دهد تا در دنیای بسیار بزرگ آن قدم بزنید و به نقاط مختلف دنیا سر کشی کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، شاید پس از خواندن این مطلب دیگر سعی کنید کمتر از اینترنت استفاده کنید اما بهتر است ابتدا تا به انتهای آن را مطالعه کنید.

 

این روزها در بیشتر جوامع پیشرفته مشکل اعتیاد به اینترنت در حال رشد و گسترش است و باعث شده است که کشورهای متفاوت در پی حل این مشکل باشند و از آن به عنوان یکی از بزرگترین معظلات جامعه صحبت کنند.

 

بنا به تحقیقات به عمل آمده توسط محققان که در سایت ForensicPsychology منتشر شد مردم دنیا بیش از 35 بیلیون ساعت را در ماه صرف گشتن در اینترنت می کنند و البته مهمترین مشکل در اینجا این است که این افراد تنها برای یک کار ساده وارد اینترنت نمی شوند.

 

ادامه مطلب ...

نوشیدنی با میوه های بهاری

نوشیدنی بسیار لذیذ برای فصل بهار

 

نوشیدنی با میوه های بهاری

 

 

مواد لازم برای ۴ لیوان

  هندوانه: حدود ۴۰۰ گرم

  کمپوت آناناس: یک لیوان

  آب کمپوت آناناس: نصف لیوان

  کنجد: ۲ قاشق غذاخوری

 لیموترش تازه: ۲ عدد

 سیب‌سبز: ۲ عدد

یخ خرد شده: یک فنجان

 شکر: نصف فنجان

 

روش تهیه :

ابتدا هسته‌های هندوانه را جدا کرده، آب لیموترش تازه را می‌گیریم سپس سیب را به چندقسمت مساوی تقسیم کرده، ضایعات وسط آن را خارج می‌کنیم اما احتیاجی نیست آن را پوست بگیریم. تمام مواد را داخل میکسر ریخته و اجازه می‌دهیم تا یکدست شوند، بهتر است کنجد را هم همان ابتدا اضافه کنیم تا کمی داخل میکسر خرد شده و عطر آن با مواد مخلوط شود. نوشیدنی را داخل لیوان‌های مختلف تقسیم کرده و کناره آن را با لیموترش، میوه‌های مختلف و برگ آناناس تزئین می‌کنیم. 

منبع :سایت ایران ویچ

چرا پوکی استخوان میگیریم؟

چرا پوکی استخوان میگیریم؟

چرا پوکی استخوان میگیریم؟
بیشتر درخانم های یائسه دیده میشود واین افراد بیشتر دچارشکستگی فشرده ستون مهره ومچ دست می شوند.

دربافت استخوان دونوع سلول وجود دارد : استئوبلاست واستئو کلاست .استئو بلاست ها وظیفه ساخت استخوان را برعهده دارند و استئو کلاست ها استخوان را تجزیه می کنند . پس ازاینکه استئو کلاست ها نواحی آسیب دیده یا ضعیف شده استخوان را تجزیه کردند استئو بلاست ها آنها را با موادی پرکرده وکلسیم را درآن قرار می دهند ، یعنی استخوان جدید می سازند، این روند دو مرحله ای تجدید وتعویض استخوان نامیده می شود.روند تجدید استخوان درافراد بزرگسال سالم هر سه یا چهار ماه یکباربه طور کامل انجام می شود .

ادامه مطلب ...

چه کسی بابای مرا دزدید ؟!!

چه کسی بابای مرا دزدید ؟!!

چه کسی بابای مرا دزدید ؟!!
ما تنها بزرگ می‌شویم زیرا وقتی بابا می‌رود و برمی‌گردد ما خوابیده‌ایم، ما فراموش می‌کنیم بابا چه شکلی بوده است و.... به نظر شما این تقصیر کیست؟


مرد، سر‌پا چای را سر می‌کشد و لقمه‌ای نان و پنیر در دهان فرو می‌برد و از خانه می‌دود بیرون تا به سرویس برسد. 

سرمای هوا توی گوش و گردنش می‌پیچد، هوا هنوز تاریک است. لبه کتش را بالا می‌کشد و از همان لحظه دیواری بین او و خانه کشیده می‌شود تا زمانی که دوباره به خانه برسد.

سرویس سر خیابانشان توقف می‌کند. چرت داخل سرویس هنوز از سرش نپریده است و تلوتلو می‌خورد. یقه کتش را بالا می‌کشد و به سمت خانه می‌رود. زنش‌به استقبالش می‌آید، سلام و علیکی می‌کنند، کیفش را در آستانه در می‌گذارد و کتش را روی مبل می‌اندازد و جوراب‌هایش را جلوی در دستشویی می‌کند و می‌رود تا سر و صورتی بشوید.

بچه که از صبح پدر را ندیده است، مقابل در می‌ایستد و نقاشی‌اش را می‌آورد و انگشتش را که بریده است رو هوا نگه می‌دارد و در حالی که گلوی خرگوشش را چسبیده، منتظر می‌ماند.
حتما ادامه ی مطلب را بخوانید
ادامه مطلب ...

9 برخورد غلط در رفتار با کودک نوپا را بشناسید

9 برخورد غلط در رفتار با کودک نوپا را بشناسید
کودکان نوپا، زمانی کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند، که بدانند والدین از آنها چه انتظاری دارند. حال این انتظارات می تواند زمان حمام رفتن یا خوابیدن باشد، یا عواقبی که از یک رفتار بد نصیب شان خواهد شد.

کودکان با کتابچه های راهنما بزرگ نمی شوند. کودکان نوپایی که سرشار از انرژی هستند و مشتاق به تجربه ی هر چیزی که شما به آنها ارائه می دهید، ممکن است در واقع به دنبال فریب والدین خود باشند. حال به نُه اشتباه والدین اشاره می کنیم، که باید سعی کنند در مقابل این کودکان نوپا، مرتکب آنها نشوند.
ادامه مطلب ...

ایده هایی برای خلق دکوراسیون بهاری ( قسمت اول )

ایده هایی برای خلق دکوراسیون بهاری ( قسمت اول )

ایده هایی برای خلق دکوراسیون بهاری ( قسمت اول )
در باغ برای ایجاد یک داربست برای آویزان کردن گیاهان بالا رونده مثل رز ، کلماتیس یا انواع پیچک ها از یک سری مشبک های چوبی آماده در بازار استفاده می شود .

در فصل بهار تنها برای مدت کوتاهی شکوفه ها آذین بخش شاخه های درختانند . در این بین  عمر شکوفه های درخت گیلاس بسیار کمتر است . مگر اینکه خلاقیت به خرج داده و با نقاشی بر کاغذ پوستی یا چرم تصویری ماندگار از شکوفه های گیلاس خلق نمایید و در همه طول سال از دیدن این تصویر لذتی مضاعف ببرید . 
ادامه مطلب ...

10 طرح برتر بالکن


 استخر در بالکن - بالکن استخری

۱-      بالکن استخری

معماران برجهای ۳۷ طبقه ای بمبئی برای جذابتر کردن طرح خود ایده جالبی را بکار بردند, تبدیل بالکنها به استخرهای آکواریومی که با نام Aquaria Grande معروف شده اند. این طرح با همکاری معمار هنگ کنگی, James Law و یک شرکت معاملات املاکی هندی با نام Wadhwa Group بوجود آمده است. در این مجموعه ۲۰۰ واحد آپارتمانی, ۳ طبقه پارکینگ, یک ورزشگاه و یک سونا ایجاد خواهد شد.

ادامه مطلب ...

انگشتان‌تان را ماساژ دهید،سردرد نگیرید


  ,ماساژ,ماساژ لاغری,سردرد,بیماری‌های روحی

 

انگشتان‌تان را ماساژ دهید،سردرد نگیرید

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: هنگام سردرد، انگشتان خود را ماساژ دهید.

به گزارش سرویس علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سعید آقاجانی، متخصص مغز و اعصاب ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: فشاردرمانی یا رفلکسولوژی یکی از شیوه‌های طب مکمل است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی درمانگران با فشاردادن نقاط خاصی از کف پا و دست موجب افزایش ریلکسیشن، آرامش و تسکین بسیاری از دردها در بدن می‌شوند برخی از تکنیک‌های این شیوه درمانی قابل استفاده برای همه مردم است.

وی افزود: یکی از بهترین روش‌های تسکین سردردهای ناشی از خستگی و فعالیت‌ها روزانه استفاده از روش‌های فشاردرمانی است.

ادامه مطلب ...

دارویی طبیعی برای درمان چاقی +عکس


درمان چاقی , خواص آب پرتقال

یکی از باورهای غلطی که در مورد رژیم های غذایی وجود دارد این است که بدون دغدغه و رعایت الگوی خاص می توان به هر میزان میوه مصرف کرد.

 

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، باور غلطی که می توانیم به هر میزان میوه در رژیم غذایی روزانه قرار دهیم باعث می شود تا بسیاری افراد که به دنبال کاهش وزن هستند به هدف خود نرسند.

 

مصرف پرتقال بهترین داروی طبیعی برای درمان چاقی است و با مصرف آن کمبود عناصر فلزی بدن تامین و مقاومت طبیعی بدن زیاد می شود، همچنین میوه پرتقال، سرشار از ویتامین های آ، ب و ث است.

 

پرتقال دارای آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، کلر، گوگرد روی و غیره است. آب پرتقال، اثر مقوی و نشاط آور دارد و با مصرف آن، غلظت خون کاهش پیدا می کند، لذا می توان پرتقال را محافظ سیستم عروقی به حساب آورد.

 

درمان چاقی , خواص آب پرتقال

 

 

اگر آب پرتقال بدون پوست کندن میوه تهیه شود اثر مفیدتری دارد. آب پرتقال نوشابه ای مفرح و با خاصیت مدر و دارای اثر ضدسم است و مقاومت محیطی بدن را زیاد می کند.

 

افرادی که چاق هستند، اگر رژیم پرتقال بگیرند، در رفع چاقی بسیار موثر است. در این رژیم باید چند روز پرتقال بخورند.

 

برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری یک عدد پرتقال و 3 لیمو را به برش های نازکی ببرید و آن را مدت 10 دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید، 2 قاشق سوپ خوری عسل را به آن اضافه کنید و دوباره 5 دقیقه آن را بجوشانید، بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز 3 استکان کوچک از آن میل کنید.... / خبر گزاری : مشرق

اگر چپ دست هستید بخوانید !

اگر چپ دست هستید بخوانید !

چپ دست

چپ دست

تجربیات ادراکی و حرکتی به طور اجتناب ناپذیری با دستی که قدرت بیشتری دارد ارتباط دارند و تا حد چشمگیری بر روی چگونگی نگاه ما به دنیا و درک مفاهیمی چون خوبی و بدی اثر می گذارند.

تفاوت خصوصیات چپ دست‌ها با راست دست‌ها

- چپ دست ها خوبی دنیا را در سمت چپ و راست دست ها آن را در طرف مخالف می بینند.

- چپ دست ها در اقلیت قرار دارند و تنها حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهانی را تشکیل می دهند.

- نیمکره راست مغز در چپ دست ها دارای قدرت بیشتر است، در حالی که در راست دست ها قدرت نیمکره چپ بیشتر است.

- چپ دست ها باهوش تر و خلاق تر از راست دست ها باشند. طوری که، بسیاری از هنرمندان و نوابغ گذشته از دست چپ استفاده می کرده اند.

ادامه مطلب ...

می‌دانید چشم سوم چیست؟! (+راه فعال کردن چشم سوم‌تان)

می‌دانید چشم سوم چیست؟! (+راه فعال کردن چشم سوم‌تان)

می‌دانید چشم سوم چیست؟! (+راه فعال کردن چشم سوم‌تان)
دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند یک لوبیا است که در بین دو ابرو قرار گرفته و کار آن...
 
دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند یک لوبیا است که در بین دو ابرو قرار گرفته و کار آن دریافت سیگنالهای انرژیکی است.
چشم سوم در بین ۲ ابرو قرار گرفته و کار آن دریافت سیگنالهای انرژی و حتی ارسال آنها نیز هست. شما با استفاده از این چشم میتوانید امواج انرژی که در محیط هست را احساس کنید این امواج را از طریق مغز یا روح تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت پیام مربوطه را به تصویر بکشید این پیام میتواند یک تصویر، یک حس و یا هر چیز ماورایی باشد. معمول استفاده من از این چشم ارسال حس آرامش به افراد و دریافت تصاویر انرژیکی اجسام و اشخاص است. یعنی با استفاده از این چشم من میتوانم هاله افراد موجودات فرا مادی و یا دردها و هر چیز غیر مادی و انرژیکی را با استفاده از این چشم مشاهده کنم.
ادامه مطلب ...

کارایی سیستم خود را بالا ببرید

کارایی سیستم خود را بالا ببرید

نرم افزار, ویندوز7, سیستم عامل, کارایی سیستم

 

در این قسمت به معرفی چند نرم افرار پرداخته ایم که می توانید به کمک آنها با برنامه های مشابه، کارایی سیستم خود را بالا ببرید.

 

استفاده از نرم افزار Soluto جهت کاهش زمان Boot

Soluto فرانید Start up مدیریت و زمان Boot شدن کامپیوتر را محاسبه می کند و سپس به کاربر اطلاع می دهد، همچنین این نرم افزار قادر است کاربر را از زمان اجرای نرم افزارهایی که پس از بالا آمدن سیستم عامل بصورت خودکار اجرا می شوند، آگاه سازد، بدبن ترتیب شما می توانید آن دسته از برنامه هایی که مدت زمان زیادی برای اجرا نیاز دارند از لیست Startup خارج کنید و سرعت Boot شدن را افزایش دهید.

شما بعد از نصب باید کامپیوتر راRestart کنید تا نرم افزار Soluto ، کارش را آغاز کند. پس از اتمام فرایند Boot ، شما می توانید نتیجه را بر روی تصویر نمایش داده مشاهده کنید. سپس برروی گزینه Learn More در گوشه پایین، سمت چپ صفحه کلیک کنید و در نهایت نیز در پنجره باز شده، Chop Boot را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید اطلاعات مربوط به برنامه های مختلفی که در زمان بوت سیستم اجرا می شوند را مشاهده کنید.

همچنین می توانید نرم افزارهایی که کارایی زیادی ندارند را غیرفعال کنید. البته به شرطی که تاثیر منفی برروی کامپیوتر نداشته باشد.این نرم افزارها در شاخه No Brainer قرار دارند. نرم افزارهای مهم مانند ابزارهای امنیتی نیز در شاخه Potentially Removable لیست می شوند. تغییرات در این قسمت تنها توسط کاربران حرفه ای و آنهایی که با سرویس های مختلف ویندوز آشنا هستند توصیه می شود. شاخه آخر نیز Cannot be Removed نام گذاری شده که در آن سرویس های مهم و اساسی سیستمی قرار دارند که غیرفعال کردن آنها توسط Soluto ممکن نیست.

ادامه مطلب ...

پاسخ زیبای زرتشت به این سوال: زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟

پاسخ زیبای زرتشت به این سوال: زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟

پاسخ زیبای زرتشت به این سوال: زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟
بدون شرح!


از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟ 

فرمود چهار اصل:

1- دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم

2- دانستم که خدا مرا میبیند پس حیا کردم  

3- دانستم که کار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش کردم

4- دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم

ترفندهای خارق العاده برای کاهش وزن

ترفندهای خارق العاده برای کاهش وزن

ترفندهای خارق العاده برای کاهش وزن
این هشت استراتژی کم کردن وزن ممکن است عجیب به نظر برسند اما در حقیقت کاملاً علمی می باشد.

از روشهای تکراری و بی فایده کاهش وزن خسته شده اید؟
این هشت استراتژی کم کردن وزن ممکن است عجیب به نظر برسند اما در حقیقت کاملاً علمی می باشد.  
ادامه مطلب ...

تاریخچه پول در ایران به همراه تصاویر اسکناسهای عهد ناصری و پهلوی

تاریخچه پول در ایران

انسان‌های اولیه که دسته جمعی می‌زیستند، نیازی به تعویض کالا نداشتند. بعد از به وجود آمدن طوایف و قبایل مبادله‌ی کالا به کالا رواج یافت. مبادله‌ی کالا به دلایلی با مشکلاتی همراه بود. برای رفع مشکلات ابتدا از فلز برای مبادله استفاده کردند و پس از مدتی به فلزات گران‌بها و سبک وزن، از جمله طلا، نقره و مس رو آورند.
در بیشتر کشورهای شرقی و آسیایی، فلزی که در مبادله‌ی کالا از آن استفاده می‌شد، حلقه‌ای شکل بود. و در سه هزار سال پیش از میلاد از آن استفاده می‌کردند که می‌توان آن را قدیم‌ترین وسیله‌ی مبادله، پیش از اختراع سکه، دانست. در کاوش‌های شوش حلقه‌هایی از ویرانه‌های معابد، از دوهزار سال قبل از میلاد، به دست آمده است. استفاده از فلزات سبک وزن و کم حجم و گران‌بها، که معاملات را سهل و ممکن می‌ساخت، مورد قبول عامه قرار گرفت. بدین ترتیب مرحله‌ی پیدایش پول آغاز شد. 

ادامه ی مطلب یادتون نره

ادامه مطلب ...

فواید و مضرات چای سبز

فواید و مضرات چای سبز

چای سبز,خواص چای سبز,فواید چای سبز

چای سبز

چای سبز فواید زیادی دارد . چای سبز پیشگیری کننده از حمله قلبی و سرطان شناخته شده است و یک تونیک ( تقویت کننده ) بسیار مفید است. این چای دارای خاصیت ضد چربی (از هر نوع آن )و مقوی اعصاب بوده و قدری نیز خاصیت تب بری دارد.چای سبز باعث تقویت معده شده و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نیز برطرف می کند . چای سبز باعث تقویت حافظه شده و برای افراد افسرده یک داروی ضد افسردگی است. زیرا نوشیدن چای سبز باعث نشاط و سرزندگی می شود

 

بیشترین بهره برای زنان

در پی یک مطالعه فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر بود.

 

زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند - در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند - کمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.

 

اما در این مطالعه رابطه ای میان مصرف چای سیاه و کاهش خطر مرگ در اثر بیماری قلبی نیافت

 

ادامه مطلب ...

یادمون باشه

یادمون باشه که هیچکس رو امیدوار نکنیم بعد یکدفعه رهاش کنیم،

چون خرد میشه،

میشکنه،

و آهسته میمیره ...

یادمون باشه که قلبمون رو همیشه لطیف نگه داریم تا،

کسی که به ما تکیه کرده سرش درد نگیره...

یادمون باشه قولی رو که به کسی میدیم عمل کنیم ...

یادمون باشه هیچوقت کسی رو بیشتر از چند روز چشم به راه نذاریم

چون امکان داره زیاد نتونه طاقت بیاره ...

یادمون باشه اگه کسی دوستمون داشت بهش نگیم

برو نمیخوام ببینمت

چون زندگیش رو ازش میگیریم ...

یادمون باشه هر موقع خواستیم از کسی جدا بشیم

بهترین راه اینه که بهش بگی برای همیشه خدانگهدار،

شاید طرف مقابلت ناراحت بشه

و قلبش بشکنه ولی بهتر از اینه که منتظر بمونه ...

روز ملی فناوری هسته ای و تاریخچه آن

 

۲۰ فروردین ماه سال 1385 خبر دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد. در پی این خبر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فن آوری هسته ای نام گرفت.

ادامه مطلب را بخوانید…

ادامه مطلب ...

بیست فروردین

 

 

همراهان مجله ستاره - باران سلام 

 

در مطلب قبلی براتون از فرا رسیدن یه روز بزرگ برای خودم گفتم و  روز ها رو شمردم برای آمدنش این روز بیست فروردین ست بله امروز  

رویدادهای مهمی در این روز اتفاق افتاده مثل  ۱-ملی شدن فناوری هسته ای  که در سال ۱۳۸۵ بیست فروردین به نام روز ملی فناوری هسته ای اعلام شد  که در پست بعدی درباره آن مفصل می نویسم 

۲-قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا  سال۱۳۵۹  

۳- شهادت هنرمند متعهد و سید شهدای اهل قلم ؛ سید مرتضی آوینی؛ سال ۱۳۷۲ 

و روز هنر انقلاب اسلامی 

 

ولی این روز : روز تولد من هم هست تولدم را به خودم تبریک میگم و امیدوارم در سال جدیدی که در پیش رو دارم موفق و سلامت و در کنار خانواده و دوستان عزیزم باشم  و  از خدای مهربانم  متشکرم که فرصت  زندگی برای من را داد و همیشه بزرگوارنه در کنارم در مشکلات و سختی ها و تا امیدی ها و ... و البته روزهای خوب و خوش  بوده  و هست  هزاران بار تشکر  

  

همراهان عزیز تقویمی از مناسبت های این روز  مهم در ادامه مطلب گذاشتم که امیدوارم مورد توجه شما باشه

 

ادامه مطلب ...

اولین پل‌هایی که ایرانی‌ها ساختند

اولین پل‌هایی که ایرانی‌ها ساختند

احتمالا ابتدایی‌ترین شکل پل به زمانی برمی‌گردد که بشر توانست با استفاده از تنه درختان و سنگ‌های بزرگ، از نهرها و دره‌‌ها و مسیل‌ها عبور کند. اما پل‌های واقعی از وقتی شکل گرفت که انسان تکیه گاه و پایه‌های پل را ساخت، سپس یک تخته سنگ یا چند تیر چوبی را روی ۲ پایه گذاشت و روی آنها را تخته پوش کرد.

از دوره هخامنشی هم پل‌های قوسی باقی مانده اند. باستان شناسان انگلیسی یکی از این پل‌ها را که در قرن چهارم و پنجم پیش از میلاد در پاسارگاد ساخته شده، شناسایی کرده و از زیر خاک بیرون آورده‌اند. پلی با ۱۶ متر پهنا و سطح چوبی که روی ۳ ردیف پایه ساخته شده و هر ردیف شامل ۵ ستون سنگی، است.

به علت نیازی که در این سرزمین به آبیاری وجود داشته و از آنجا که سطح بعضی رودخانه‌ها پایین‌تر از زمین‌های پیرامون بوده است؛ پل‌هایی که در ایران ساخته می‌شده، ساختمان‌هایی «چند منظوره» محسوب می‌شده‌اند و عمل سد را نیز انجام می‌دادند. بیشتر پل‌های قدیمی‌ ایران در واقع «پل‌ ‌ـ‌ بند» بودند و آب را تا سطحی بالا می‌برده‌اند که قابل جاری شدن به زمین‌های پیرامون باشد.

اولین پل‌هایی که ایرانی‌ها ساختند

زیباترین ها 

ادامه ی مطلب یادتون نره

ادامه مطلب ...

اولین های اختراعات و کشفیات جهان

اولین های اختراعات و کشفیات جهان

مورخان دوره های کشف و اختراعات بشر را به چند دوره تقسیم می کنند. ۱۰۰۰ میلادی تا ۱۳۰۰ میلادی، ۱۳۰۰ میلادی تا ۱۴۰۰ میلادی، ۱۵۰۰ میلادی، ۱۶۰۰ میلادی و… . در ایم مطالب جدول زمانی کوتاه و مختصری از این دوره‌های زمانی خواهیم دید.

قرون وسطی، سال هایی که علم و دانش سرکوب می شد. ولی در همین دوران کشفیات و اختراعات بزرگی صورت گرفت و دانشمندان بزرگی در این سال ها زندگی می کردند.

سال های ۱۰۰۰ میلادی تا ۱۴۰۰ میلادی

* سال ۱۰۲۳: اولین پول کاغذی در چین چاپ شد.

* سال ۱۰۴۵: اولین چاپ قابل جا به جایی در چین

* سال ۱۰۵۰: کمان پولادی در فرانسه ساخته شد.

* سال ۱۱۸۲: قطب نما اختراع شد.

* سال ۱۲۰۰: اولین دکمه لباس ساخته شد.

* سال ۱۲۰۲: سیستم شماره گذاری هندی-عربی توسط ریاضیدان ایتالیایی، فیبوناچی، به غرب آورده شد.

* سال ۱۲۴۹: Rodger Bacon فورمول باروت را بدست آورد.

ادامه مطلب ...

عادت های اشتباه در دنیای فناوری که برایمان گران تمام می‌شود!

آیا می‌دانید هنگام کار با ابزارهای الکترونیکی خود، ممکن است چه اشتباهاتی مرتکب شوید که به ضررتان تمام شود و امنیت‌تان را در دنیای پیچیده فناوری مدرن به خطر بیاندازد؟ کریستوفر نول از نویسندگان وب‌سایت PCWorld در مطلب به بدترین عاداتی اشاره کرده که هر یک از کاربران رایانه‌ها ممکن است به علت نا‌آگاهی، عدم توجه یا حتی تنبلی گرفتارش شده باشند و ندانند که این اشتباه‌ها تا چه حد می‌تواند به ضررشان تمام شود.

1. عدم استفاده از سیستم امنیتی نرم‌افزارها
شاید شما فکر کنید نیازی به آنتی‌ویروس (نرم‌افزارهایی که سیستم رایانه را در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و دیگر نرم‌افزارهایی که بدون اطلاع کاربر بر روی سیستم رایانه نصب و راه‌اندازی می‌شوند، محافظت می‌کند) ندارید و فقط به این اکتفا کنید که سایت‌های مورد استفاده‌تان را می‌شناسید و روی لینک‌های ناآشنا کلیک نمی‌کنید و ای‌میل‌های غیرعادی را باز نمی‌کنید. اما بهتر است از هر محافظی- هر چیزی- استفاده کنید تا سیستم‌تان را در مقابل هکرهایی که از وجود شما خوشحالند (!) و درست شما را هدف قرار داده‌اند، حفاظت کنید. برای شروع می‌توانید از نسخه‌های رایگان آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنید.

2. تنبلی در تهیه فایل پشتیبان (بک‌آپ)
بعضی‌ها با افتخار اقرار می‌کنند که هیچ اعتقادی به تهیه فایل پشتیبانی ندارند و بدترین موضوع این است که خودشان هم می‌دانند کار بدی است و معمولا اعتراف‌شان را این‌طور آغاز می‌کنند که: "می‌دانم کار بدی می‌کنم اما ...". این دسته افراد بهتر است یادشان باشد که تمام هارددیسک‌های رایانه‌ها بالاخره روزی از کار خواهند افتاد و هارد شما هم استثنا نیست! پس تا دیر نشده دست به کار شوید و برای آشنایی با این کار از خودآموزهایی که در اینترنت پیدا می‌شود، کمک بگیرید.

ادامه مطلب ...