مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

پنج دردی که نباید نادیده بگیرید


توصیه های پزشکی, سردرد شدید

 

آخ مردم از دل درد، آخ چرا همش بدنم درد می کند و ... دردهایی هستند که باید خیلی خیلی جدی بگیرید. پیشنهاد بهداشتی این هفته ما توجه به این دردها است. موارد زیر دردهایی هستند که خطرآفرینند و اگر به آنها توجه نکنید ممکن است لطمات جبران ناپذیری را به بدنتان وارد کنند. در واقع این دردها چراغ قرمزی هستند برای اینکه توجه شما را به مشکل جدی در بدنتان جلب کنند.

 

● سردرد شدید

اگر به صورت دائم سردردهای شدید دارید، به احتمال زیاد به میگرن دچار شده اید اما اگر این درد با علائم دیگر میگرن مانند استفراغ، تهوع، اختلال در دید، تاری یا سوزش و بی حسی در پاها و دست ها همراه نیست، ممکن است که یک آنوریسم مغزی باشد.

 

ادامه مطلب ...

حافظه SSD چیست و چگونه کار می کند؟

 

 هارد کامپیوتر, حافظه ssd

 

همانگونه که می دانید فناوری این حافظه ها به گونه ایست که سوزن هارد با قرارگیری بر روی هد عمل آدرس یابی اطلاعات را انجام داده، و پس از پیدا کردن آدرس مورد نظر، داده ها را به رم انتقال داده و سپس برای عمل پردازش به پروسسور ارسال می شوند، با توجه به این که تمامی این مراحل اعم از جابه جایی سوزن، گردش هد و همچنین عمل آدرس یابی در هارد دیسک به صورت مکانیکی انجام می شود، موجب به وجود آمدن گرما، مصرف انرژی و همچنین به وجود آمدن زمان تاخیر در خواندن نوشتن می شود.که تمامی این اتفاقات در کنار یکدیگر موجب به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل طولانی شدن زمان بوت سیستم، استهلاک قطعات مکانیکی هارد دیسک، تولید گرمای زیاد توسط هارد و در نهایت موجب کاهش سرعت کلیه ی عملیات پردازشی می شود. علاوه بر مشکلات بالا هارد دیسک ها در برابر ضربه ی فوق العاده حساس هستند، به صورتی که ممکن است با ضربه ای کوچک هارد بسوزد و یا قسمتی از اطلاعات آن از بین برود.

ادامه مطلب ...

11 دلیل برای لبخند زدن

لبخند زدن باعث می شود احساس خوبی پیدا کنیم که انعطاف پذیری در توجه را بالا برده و توانایی ما برای فکر کردن کلی نگر را تقویت می کند.

 

 

آدمها همیشه لبخند می زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند.

 

در زیر به ۱۰ روشی که می توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می کنیم.

ادامه مطلب ...