مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

زیاد بخوابید تا وزن کم کنید!

زیاد بخوابید تا وزن کم کنید!

در مورد کسانی که بیشتر از 9 ساعت می خوابند، تنها 32 درصد از تفاوت شاخص توده بدن به ژن ها بستگی دارد، در حالی که این عدد درمورد کسانی که کمتر از 7 ساعت می خوابند 70 درصد اعلام شده است.

 

 وزن کم کنید,زیاد بخوابید,ماهش وزن,اخبار علمی,اخبار علمی

 

تحقیقات نشان می دهد خوابِ بیشتر می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

عوامل زیادی در ایجاد چاقی دخیل هستند و محققان بر این باورند که خواب بیش از 9 ساعت می تواند عوامل ژنتیکی ایجاد کننده چاقی را غیرفعال کند.

دکتر ناتانیل واتسون، استاد دانشگاه واشنگتن، می گوید " از دیدگاه نظری، انسان می تواند بر عوامل محیطی خود کنترل داشته باشد، بنابراین خواب بیشتر باعث می شود تا انتخاب های ما بیشتر از عوامل ژنتیکی بر وزنمان اثر بگذارند."

 

1088 خواهر دوقلو با میانگین سنی 36.6 در این تحقیق شرکت داشتند، که 38 درصد آنها دوقلوهای همسان بودند. این پژوهش وزن، قد و خواب آنها مورد بررسی قرار داده نشان داد که خواب طولانی (بیش از 9 ساعت) تاثیر ژنتیک را بر شاخص توده بدن کم، و خواب کمتر از 7 ساعت آن را افزایش می دهد. در مورد کسانی که بیشتر از 9 ساعت می خوابند، تنها 32 درصد از تفاوت شاخص توده بدن به ژن ها بستگی دارد، در حالی که این عدد درمورد کسانی که کمتر از 7 ساعت می خوابند  70 درصد اعلام شده است.

 

بنابراین می توان نتیجه گرفت که زندگی  مدرن پرمشغله امروز در ایجاد چاقی موثر بوده است.  "در واقع، در طول قرن گذشته مدت زمان خواب افراد در یک شب، 1.5 ساعت کاهش داشته است و از سال 2001 تا کنون تعداد بزرگسالان آمریکایی که شب ها دست کم 8 ساعت می خوابند  از 38 درصد به 27 درصد رسیده است."/عصرایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد