آینده و تلفن های هوشمند

فناوری نوین نانوتکنولوژی، تمام دنیا را فرا گرفته است، نانو نه یک ماده است نه یک جسم، فقط یک مقیاس است اما باتاثیری بسیار بزرگ در زندگی انسان! در اینجا قصد داریم تاثیر این فناوری را در گوشی ها و لپ تاپ ها بررسی کنیم

آینده تلفن های هوشمند را چگونه می بینید؟

شاید شنیده باشید که نانو شیشه هایی تولید کرده که بخار نمی گیرد و از انعکاس نورهای درخشنده و خیره کننده جلوگیری می کند و به صورت خودکار تمیز می شود به تازگی از این شیشه ها در  تلفن های همراهی که صفحات لمسی دارند، استفاده می شود زیرا این شیشه ها به دلیل عدم انعکاس نور نامرئی هستند


ادامه نوشته

نسخه شفابخش برای عمر باتری لپ‌ تاپ

نسخه شفابخش برای عمر باتری لپ‌ تاپ

نسخه شفابخش برای عمر باتری لپ‌ تاپ
استفاده نادرست از لپ تاپ در برخی از موارد صدمات جبران‌ ناپذيری را برای کاربران به‌همراه دارد.
 
مشرق:امروزه استفاده از لپ‌تاپ‌ها بسيار فراگير شده است. اغلب دانشجويان، کارمندان، طراحان و به‌ويژه برنامه‌نويسان از لپ‌تاپ‌هاي شخصي براي انجام کارهاي خود استفاده مي‌کنند. در اين نوشته قصد داريم به يکي از بزرگ‌ترين مشکلات صاحبان لپ‌تاپ که همان نحوه نگه‌داري و استفاده از باتري آن است، اشاره کنيم.

استفاده نادرست از اين وسيله در برخي از موارد صدمات جبران‌ناپذيري را براي کاربران به‌همراه دارد.
ادامه نوشته

عادت های اشتباه در دنیای فناوری که برایمان گران تمام می‌شود!

آیا می‌دانید هنگام کار با ابزارهای الکترونیکی خود، ممکن است چه اشتباهاتی مرتکب شوید که به ضررتان تمام شود و امنیت‌تان را در دنیای پیچیده فناوری مدرن به خطر بیاندازد؟ کریستوفر نول از نویسندگان وب‌سایت PCWorld در مطلب به بدترین عاداتی اشاره کرده که هر یک از کاربران رایانه‌ها ممکن است به علت نا‌آگاهی، عدم توجه یا حتی تنبلی گرفتارش شده باشند و ندانند که این اشتباه‌ها تا چه حد می‌تواند به ضررشان تمام شود.

1. عدم استفاده از سیستم امنیتی نرم‌افزارها
شاید شما فکر کنید نیازی به آنتی‌ویروس (نرم‌افزارهایی که سیستم رایانه را در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و دیگر نرم‌افزارهایی که بدون اطلاع کاربر بر روی سیستم رایانه نصب و راه‌اندازی می‌شوند، محافظت می‌کند) ندارید و فقط به این اکتفا کنید که سایت‌های مورد استفاده‌تان را می‌شناسید و روی لینک‌های ناآشنا کلیک نمی‌کنید و ای‌میل‌های غیرعادی را باز نمی‌کنید. اما بهتر است از هر محافظی- هر چیزی- استفاده کنید تا سیستم‌تان را در مقابل هکرهایی که از وجود شما خوشحالند (!) و درست شما را هدف قرار داده‌اند، حفاظت کنید. برای شروع می‌توانید از نسخه‌های رایگان آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنید.

2. تنبلی در تهیه فایل پشتیبان (بک‌آپ)
بعضی‌ها با افتخار اقرار می‌کنند که هیچ اعتقادی به تهیه فایل پشتیبانی ندارند و بدترین موضوع این است که خودشان هم می‌دانند کار بدی است و معمولا اعتراف‌شان را این‌طور آغاز می‌کنند که: "می‌دانم کار بدی می‌کنم اما ...". این دسته افراد بهتر است یادشان باشد که تمام هارددیسک‌های رایانه‌ها بالاخره روزی از کار خواهند افتاد و هارد شما هم استثنا نیست! پس تا دیر نشده دست به کار شوید و برای آشنایی با این کار از خودآموزهایی که در اینترنت پیدا می‌شود، کمک بگیرید.

ادامه نوشته

سال نو مبارک

خدایای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت، عید فرخنده و کهن نوروز باستانی را که یادگار نیاکان و پیام‌آور دوستی، عشق و محبت، با لطافت گیاه و خرمی طبیعت، و تحول به مراحل نیکوتر و برتر است.

از خداوند منان برای هموطنان عزیزم در سال جدید سلامتی و

و عاقبت‌‌بخیری را آرزومندم.

 

nvny7354p7rejnrg1axw.jpg

بزرگ‌ترين اشتباهات اينترنتي

بزرگ‌ترين اشتباهات اينترنتي

backup گرفتن,اشتباهات اينترنتي,  آدرس ایمیل‌, بزرگ‌ترين اشتباهات اينترنتي

 

اینترنت با این که می‌تواند به عنوان وسیله‌ای بسیار جذاب و سرگرم‌کننده مورد استفاده قرار گیرد، اما چنانچه در این محیط اشتباه بسیار کوچکی از شما سر بزند، می‌تواند موجب بروز صدمات جبران‌ناپذیری برای شما شود. مثلا ممکن است شما پسوردتان را در سایت‌های نامعتبر وارد کنید، یا آدرس ایمیل‌تان را برای هر سایتی که آن را از شما درخواست کند بفرستید. تمام اشتباهاتی که ممکن است از دید شما پیش پا افتاده باشد، بعدا می‌تواند به دردسرهای بسیار بزرگی برایتان تبدیل شود.

ادامه نوشته

خداحافظی با “START” در ویندوز 8 + تصویر

روزگار نو: آخرین نسخه ی آزمایشی ویندوز 8 فاقد یک دکمه ی مهم است: دکمه ی استارت و منو.

دکمه ی استارت بخشی مهم از سیستم عامل مایکروسافت است که از 17 سال پیش در ویندوزهای مختلف وجود داشت.

این دکمه تکامل یافته و تبدیل به “لانچ پد” سیستم عامل شده است و به شما اجازه دسترسی به نرم افزارها، فایل ها و عملیات جستجو را می دهد.

مایکروسافت تاکنون تاریخ انتشار این سیستم عامل جدید را اعلام نکرده است. ویندوز 8 به گونه ای ساخته شده است که می تواند از آن به صورت “تاچ اسکرین”  همینطور بر روی کامپیوتر های شخصی اسفاده کرد. انتظار می رود که ویندوز جدید مایکروسافت در نیمه ی دوم سال انتشار یابد.

سایت ورج گزارش داد: دکمه ی استارت انقدر هم که به نظر می رسد کاملا از بین نرفته است.البته، این دکمه ممکن است در ویندوز 8 غایب باشد اما وظیفه و کارکرد آن هنوز هم وجود دارد

منابع ما تایید کرده اند که ویندوز 8  چیزی به نام “هات کرنر” طراحی کرده است که هم از طریق “موس” و هم از طریق “تاچ اسکرین” می توان با آن کار کرد.

در حقیقت، در دسکتاپ ویندوز 8، فایل های مختلفی که بزرگنمایی شده اند وجود دارد. این فایل ها راهی همشیگی برای دسترسی به نقاط مختلف کامیوتر را به شما ارائه می دهد.

دسکتاپ ویندوز 8

از این سیستم عامل می توان در کامپیوترهای شخصی و تبلت ها استفاده کرد .

 

منبع:rouzegareno.ir

10 نکته و ترفند برای آشنایی با«ویندوز 8»

 

 

دانلود ویندوز,ویندوز 8 دانلود ,ویندوز 7,نصب ویندوز 8

 

 

 

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

 

 

1. خاموش کردن دستگاه

خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

 

 

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد

در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

ادامه نوشته

فراخوان

سلام همراهان مجله الکترنیکی لیدا

امروز از کسانی که در زمینه کامپیوتر و اینترنت اطلاعاتی دارند دعوت میکنم

که به تیم تخصصی آموزش کامپیوتر و موضوعات مربوط به آن ملحق شوند

 که با همکاری  گروهی از مهندسین این علم راه اندازی و اداره میشود

اگر مایل به همکاری بودید مشخصات خود به همراه  آدرس ایمیل و وبلاگ خود را در قسمت نظرات  قرار دهید

 

با تشکر مدیر مجله الکترنیکی لیدا

شهادت امام رضا را به تمامی شیعیان تسلیت می گویم



سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت ، خورشید پور نور ایران زمین ، امام رئوف امام رضا علیه السلام بر همگان تسلیت باد.

زیارت حرم او ، نصیب همیگی شود ، ان شاء ا...

 
تو این شبها دعا یاذتون نره
التماس دعا

چند نکته بسیار مهم در مورد امنیت در وب و پرداخت الکترونیک

خوندن این متن بیشتر از 5 دقیقه وقت شما رو نمیگیره ولی ممکن جلوی ضرر های زیادی رو بگیره که بیشتر بخاطر کم توجهی ما میشه اگر هم حوصله خوندنش رو ندارید فقط قسمت مهم رو بخونیدهم در مورد امنیت در وب و پرداخت الکترونیک حتما حتما بخونید

ادامه نوشته

توشیبا تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک را وارد بازار می کند


تلویزیون های سه بعدی در سال ۲۰۱۱ سر و صدای زیادی به راه انداختند اما نیاز به پوشیدن عینک مخصوص برای دیدن تصاویر سه بعدی دردسری است که هر کسی حاضر به قبول آن نیست. 

از طرف دیگر اگر به یاد داشته باشید، شرکت توشیبا جزو نخستین شرکت هایی بود که نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک را معرفی کرد و آن را روی کنسول بازی پرتابل نیتندو 3DS دیدیم. اما نمایشگر کوچک آن کنسول کجا و تلویزیون ۵۵ اینچی کجا. 

البته توشیبا همین الان هم یک مدل تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک را به صورت محدود در ژاپن و آلمان به فروش می رساند. اما به نظر می رسد با شروع سال جدید و نمایشگاه CES تصمیم گرفته بازار خودش را توسعه داده و تلویزیون های سه بعدی بدون نیاز به عینک را فراگیر کند. این شرکت تایید کرده در سه ماهه اول سال جاری میلادی تلویزون های سه بعدی جدیدی بدون نیاز به عینک را وارد بازار آمریکا خواهد کرد و سپس فروش خودش را توسعه خواهد داد. 

این شرکت می گوید مدل جدید نسبت به مدل های فعلی در نمایش تصاویر سه بعدی بهبود چشمگیری یافته است. جالب اینجا است که در این تلویزیون یک نرم افزار و دوربین قرار دارد که محل نشستن بیننده ها را ردیابی می کند تا تصاویر سه بعدی را بر اساس محل نشستن و زاویه دید آنها ارسال کند. 

این تلویزیون با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسلی و با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد که سبب می شود داشتن آن برای خیلی ها فعلا به یک رویا تبدیل شود

کوچکترین حافظه USB دنیا معرفی شد

 

 

کوچکترین فلش مموری دنیا

بزرگ بودن حافظه USB دردسر های خاص خود را دارد. مثلا وقتی به تبلت یا نوت بوک متصل است استرس شکستن آن به خاطر برخورد تصادفی دست، آزار دهنده است. از طرفی احتمال گم شدن حافظه های کوچک نیز به دلیل ابعاد کوچکشان وجود دارد. شرکت دئونت کوچکترین نوع حافظه های USB را تا مدتی بعد، راهی بازار خواهد کرد. نظر شما چیست، آیا کوچک بودن این محصول در فروش آن تاثیر زیادی خواهد داشت؟

شرکت آلمانی Deonet به طراحی های منحصر به فرد حافظه های USB معروف است. حافظه هایی به شکل کارت اعتباری، چوب های بازیافتی و کلید. اما آخرین محصول این شرکت کوچکتر از حد تصور خواهد بود. به گفته Gizmag، این محصول که در نمایشگاه بازرگانی PSI در دوسلدورف ارائه خواهد شد، "کوچکترین حافظه USB در دنیا" است. هنگامی که بر چسب تبلیغاتی آن را جدا کنید احتمالا از همان لحظه استرس گم کردن یا شکستن آن به سراغتان می آید!

Gizmag اشاره می کند که حتی Kingmax Super stick mini با ابعاد 19.5x14.5x2.9 میلیمتر از محصول جدید دئونت بزرگتر است.

محصول جدید دئونت با ظرفیت های 4 و 8 و 16 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. البته هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

این حافظه مبتنی بر تراشه UDP - USB Disk in Package assembly process است که می توان با آن، کنترلر، آی سی فلش، زیر لایه و عناصر غیر فعال را در یک پکیج بسیار کوچک جاسازی کرد. استفاده از این فناوری باعث شده تا اندازه فیزیکی این محصول کمتر از نصف حافظه های USB دیگر موجود در بازار باشد.

از آنجا که این وسیله بسیار کوچک است، هم می تواند بسیار مناسب و کاربردی و هم نگران کننده باشد. از یک سو، می توانید آن را به لپ تاپ یا تبلت خود متصل کنید و به خاطر سایز خیلی کوچک این حافظه، هیچ بخشی از آن از پورت USB بیرون نمی آید و به همین دلیل نگران شکستن تصادفی آن نخواهید بود، اما از سوی دیگر احتمالا گم کردن آن، به خصوص در سطوح مشکی رنگ، راحت تر خواهد بود!

باید منتظر بود و دید که استقبال از این محصول چقدر خواهد بود.

منبع: PC World

نتایج حیرت انگیز درباره اینترنت

یافته‌های جدیدترین مطالعه‌ای که در زمینه اهمیت اینترنت در زندگی انسان‌ها انجام گرفته، نشان می‌دهد از هر سه دانشجو و استاد دانشگاه جوان، یک نفر اینترنت را به اندازه منابع مهمی از قبیل هوا، آب، غذا و سرپناه مهم و حیاتی دانسته و نمی‌تواند بدون آن زندگی کند. این نتایج در گزارش جهان مرتبط تکنولوژی [...]


ادامه نوشته

وزير ارتباطات: استفاده از VPN جرم است

وزير ارتباطات تاكيد كرد: استفاده از VPN و فيلترشكن برابر مقررات ممنوع، تخلف و جرم است به طوريكه ... وزير ارتباطات تاكيد كرد: استفاده از VPN و فيلترشكن برابر مقررات ممنوع، تخلف و جرم است به طوريكه در قانون جرايم رايانه‌يي به صراحت اين موضوع عنوان شده است و راه‌هاي مبارزه با آن نيز با توجه به توان فني موجود در کشور وجود دارد. دكتر رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: هر كشوري براي استفاده از اينترنت مقررات خاص خود را دارد و در كشور ما نيز مقرراتي وجود دارد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: مقررات را نهادهاي مختلف مثل مجلس محترم و بخش‌هاي قانون‌گذاري تنظيم و ابلاغ مي‌كنند و در اجرا هم دستگاه‌هاي مختلف بايد همكاري كنند و اين‌كه VPN در كشور قطع شد به اين خاطر بود كه اين كار يك تخلف قانوني است و طبيعتا از نظر فني هم ما هر موقع كه لازم باشد با هماهنگي مبادي قانوني مي‌توانيم اين اقدام را انجام دهيم. تقي‌پور تاكيد كرد: بحث استفاده از فيلترشكن هم يك اقدام غيرقانوني است و اين‌كه حالا فيلترشكن‌هاي جديد بوجود بيايد طبيعي است كه راه‌هاي مبارزه با آن به سرعت و با توجه به توان فني كه در كشور وجود دارد، ايجاد مي شود زيرا ما وظيفه قانوني داريم كه وقتي مساله‌اي به ما ابلاغ شد، از نظر فني بايد وظيفه خود را انجام دهيم. وزير ارتباطات در پاسخ به اين سوال كه بخشي از مبادلات اطلاعات در سيستم بانكي هم از طريق VPN انجام مي‌شود و آيا براي اين موضوع تمهيداتي انديشيده‌ايد، گفت: بله؛ پروتكل‌هاي آن‌ها جدا شده و اكنون هيچ خدشه‌اي براي تبادلات بانكي به وجود نيامده و به دستگاه‌هاي اجرايي نيز اعلام كرديم و اين آمادگي در زيرساخت ما وجود دارد كه پروتكل‌ها را منتقل كند. وي افزود: متاسفانه اين حوزه، حوزه جنگ نرم است و هر اقدامي كه صورت مي‌گيرد كشورمان خوشبختانه توان فني بالايي دارد و مي‌تواند از نظر فني مقابله كند و بعضا ملاحظات اجتماعي است كه محدود مي‌كند ولي هر چه كه كارگروه جرايم رايانه‌يي تصميم بگيرد ما طبيعتا آن را عملي مي‌كنيم. منبع: پورتال اطلاع رسانی Persian30.com

بازي های كامپيوتري مناسب كودکان

یشتر پدر و مادر‌ها ترجیح می‌دهند کودک‌شان را به فضاهای باز مانند پارک یا حیاط نبرند و دوست دارند او داخل خانه بازی کند. اما در خانه نگه داشتن بچه‌ها نیز مشکلات خاص خود را دارد، این‌که چگونه آنها را سرگرم کنید که بهانه نگیرند یا اذیت نکنند یا.... در اين روزها استفاده از بازی‌های کامپیوتری یک راه‌حل خوب برای سرگرم کردن بچه‌هاست. با شناختن بازی‌های مناسب کودک‌تان می‌توانید اوقات او را به خوبی پر کنید بدون اینکه او ذره‌ای غر بزند.





بتمن‌کوچولو

batman


بتمن از آن شخصیت‌هایی است که بین تمام پسر بچه‌ها محبوبیت خاصی دارد و بیشتر بازی‌های‌شان رنگ و بوی بتمن و کارهای عجیب و غریب او را دارد. این بار شخصیت‌های دوست‌داشتنی لگو، لباس بتمن می‌پوشند و در نقش او به جنگ آدم‌های بد می‌روند. قابلیت ۲ نفره شدن این بازی به شما امکان می‌دهد همراه کودک‌تان وارد بازی شوید.

ادامه مطلب را حتما بخوانید

ادامه نوشته

نمایشگاه بازی های رایانه ای 2011 آلمان

نمایشگاه Gamescom 2011 با حضور شرکت‌های بزرگ و مطرح در صنعت بازی‌های الکترونیکی نظیر مایکرو سافت و سونی تابستان امسال در آلمان برگزار خواهد شد. گفتنی است نمایشگاه Gamescomسال گذشته با بیش از 254000 بازدید کننده، 505 شرکت کننده و فضایی بالغ بر 120000 متر مربع یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی بود که در حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای برگزار گردید.

عکس های نمایشگاه را در ادامه ی مطلب ببینید

ادامه نوشته

دستگاه اتوماتیک وضو هم ساخته شد!

دستگاه اتوماتیک وضو هم ساخته شد!

پایگاه شیعه آنلاین- اخیرا یکی از شرکت های عربی، دستگاه اتوماتیک وضو سفارش داده و پس از تولید آن را به جهان عرب معرفی کرده است.

گفتنی است این دستگاه اتوماتیک، با هدف آسان سازی وضو تولید و پخش شده است. به نظر می رسد مصرف کنندگان اصلی این دستگاه افراد تنبل باشند.

این دستگاه که به تازگی وارد کشورهای عربی شده، هنوز به طور وسیعی رواج نیافته اما پیش بینی می شود با استقبال گسترده ای از سوی اعراب مواجه شود.

 

http://www.iran-iran.ir/1390/vozo%20automatic/vozo%20automatic.jpg

http://www.iran-iran.ir/1390/vozo%20automatic/vozo%20automatic2.jpg

http://www.iran-iran.ir/1390/vozo%20automatic/vozo%20automatic3.jpg

تبلت اندرویدی پاناسونیک به بازار می‌آید

شرکت پاناسونیک قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی اولین تبلت اندرویدی خود را به بازار معرفی کند. شرکت پاناسونیک قصد دارد در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، تبلت خود را با سیستم عامل اندروید روانه بازار کند. بر اساس گزارش گیزمگ، تبلت جدید پاناسونیک با صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی با نور کاملا مات، چشم کاربران را آزار نمی‌دهد. این تبلت علاوه بر برخورداری از صفحه نمایشی multi-toucht، قابلیت اتصال به شبکه ماهواره‌ای جی پی اس را دارد و فناوری‌های ۳G و ۴G را پشتیبانی می‌کند. پاناسونیک هنوز جزئیات دقیق سخت افزاری و قیمت تبلت خود را اعلام نکرده است.

کوچکترین کامپیوتر رومیزی دنیا از یک سیب هم کوچکتر است

کوچکترین کامپیوتر رومیزی دنیا از یک سیب هم کوچکتر است

کوچکترین کامپیوتر رومیزی دنیا که مکعبی به ابعاد تقریبی پنج سانتی‌متر است از لینوکس قدرت میگیرد.‏

مشخصات این کامپیوتر جذاب عبارت هستند از یک پردازنده ۳۰۰ مگاهرتزی اتم، ۶۴ مگابایت اس.دی. رم، خروجی مونیتور با وضوح ۱۰۲۴ * ۱۲۸۰ پیکسل، درگاه فلش کارت، درگاه یو.اس.بی، کارت شبکه و کارت سریال.‏




مشخص است که این سخت‌افزار نمی‌تواند هیچ سیستم‌عامل مدرنی را اجرا کند اما نسخه‌های سبک لینوکس امکان اجرای گرافیکی روی این کامپیوتر و اتصال بدون دردسر به اینترنت را دارند.‏

این مکعب جذاب در دو رنگ زرد و مشکی در ژاپن تولید شده است.

 محصول جدیدی که همزمان تبلت و تلفن همراه هوشمند است

تصاویر محصول جدیدی که همزمان تبلت و تلفن همراه هوشمند است  + عکس
یک شرکت تولیدکننده تجهیزات رایانه ای، محصول جدیدی را عرضه کرده است که همزمان یک تلفن همراه هوشمند و یک تبلت است.

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات رایانه ای، محصول جدیدی را عرضه کرده است که همزمان یک تلفن همراه هوشمند و یک تبلت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ایسوس از محصول جدیدی با عنوان "پد فن" رونمایی کرده است که همزمان هم تبلت و هم تلفن همراه هوشمند است.

ایده ساخت "پد فن" در نوع بسیار هوشمندانه است. این محصول در واقع از دو دستگاه تشکیل شده است که عملکرد یکی وابسته به دیگری است به طوری که دستگاه اصلی یک تلفن همراه هوشمند چندلمسی کامل و دستگاه دوم، در واقع یک پوسته خارجی شبیه به تبلت است.

این پوسته خارجی، دارای محفظه ای به اندازه تلفن همراه است.

با قرار گرفتن تلفن همراه در این محفظه، پوسته خارجی تمام عملکردهای یک تبلت واقعی را به دست می آورد.

هنوز اطلاعات زیادی در خصوص روش تعامل دو دستگاه، کارایی تراشه ها و مدت زمان عملکرد باتری در دسترس نیست.

همچنین مشخص نیست که از کدام نسخه آندروئید به عنوان سیستم عامل این محصول استفاده شده است.

باوجود این، تصاویر اولیه منتشر شده از "پد فن" ایسوس که قرار است از کریسمس ۲۰۱۱ عرضه شود نشان می دهد که هدف از عرضه این محصول تسهیل در استفاده از تمام اطلاعات در یک دستگاه واحد به صورت جامع است.

براساس گزارش وب نیوز، تلفن همراه هوشمند "پد فن" یک نمایشگر ۴.۳ اینچی دارد. به محض اینکه این دستگاه وارد شکاف پوسته خارجی تبلت می شود، می تواند تمام اطلاعات و عملکردهای خود را به روی نمایشگر ۱۰.۱ اینچی منتقل کند.

همچنین با وارد کردن تلفن در تبلت، انرژی باتریها دوبرابر می شود. از سویی دیگر، قرار دادن تلفن همراه در تبلت بدان معنی است که کاربر می تواند بدون نیاز به انتقال داده ها از موبایل به رایانه به اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه هوشمند بر روی تبلت دسترسی پیدا کند.

هرچند این دو دستگاه از نظر ظاهری و کاربردی متفاوت هستند اما از اجزای یکسانی تشکیل شده اند به طوری که تنها یک حافظه، یک سیستم محاسباتی و تنها یک سیمکارت عملکرد هر دو دستگاه را کنترل می کند.

خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)