مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

زندگی کنید اما با مهارت..


 

 

مهارتهای زندگی

 

 

بطور کلی مهارتهای زندگی عبارتند از توانایی هایی که منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه ، غنای روابط انسانی ، افزایش سلامت و رفتارهای سلامتی در سطح جامعه می گردند.


دنیای امروز دنیای ارتباطات نامیده می شود. انسان توانسته است به دانش زیادی برسد و بیشترین امکانات را در اختیار گیرد.همچنین نیز پیش می رود تا بهترین و مرفه ترین زندگی را رقم بزند. باگسترش رسانه های همگانی از جمله رادیو، تلویزیون واخیراً اینترنت و ... اطلاعات زیادی در اختیار مردم قرار می گیرد بطوریکه بعضا باعث ایجاد بحران اطلاعات می شود. از سویی پیشرفت صنعت و تکنولوژی خصوصاً در پایان هزاره دوم و ادامه شتابناک آن در قرن بیست و یکم و تغییر ساختار خانواده و زندگی، شبکه گسترده و پیچیده ارتباطات انسانی و تنوع گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی ، انسان امروزی را با چالش ها و استرس ها و فشارهای متعددی روبرو کرده است که مقابله موثر با آنها نیازمند توانمندی های روانی- اجتماعی است. این مطلب گواه بر این است که برای رسیدن به سواحل آرامش علاوه بر آسایش، یکسری مهارت های زندگی نیز لازم است.. مهارت هایی که با گسترده شدن پیچیدگی های زندگی پیچیده تر می شوند.

 

تعریف مهارتهای زندگی

ادامه مطلب ...

مزایا و فواید آشپزی کردن برای آقایان

مزایا و فواید آشپزی کردن برای آقایان

بعضی از مردها را می‌شناسیم که اصلاً علاقه‌ای به آشپزی کردن ندارند و آن را کاری بی‌ارزش می‌دانند. به جز تعداد دفعات معدودی که پشت منقل کباب می‌ایستند.

اما اگر از هر خانمی بپرسید (و حتی مردهایی که آشپزی بلد هستند) که چرا بلد بودن آشپزی خوب است، خواهید فهمید آن دسته که آشپزی نمی دانند چه چیزهایی را از دست می‌دهند.

مردهایی که هیچوقت آشپزی کردن را یاد نگرفته‌اند، چه بخاطر این باشد که تصور می‌کنند خیلی زمان و انرژی می برد یا به اشتباه فکر کنند آشپزی کار زنانه‌ای است، فرصت بسیار عالی را برای بالا بردن مهارت‌های مردانه‌شان به سطح بالاتر از دست می‌دهند.
ادامه مطلب ...

تکامل بینایی در نوزادان

تکامل بینایی در نوزادان

 

سیستم بینایی در بدو تولد یک سیستم تکامل نیافته است و تکامل آن در طول سال اول زندگی رخ می دهد. از این رو، توجه والدین و پزشکان به مشکلات احتمالی در طول سال اول نقشی بسیار تعیین کننده در تکامل بینایی کودک و جلوگیری از مشکلات ناشی از اختلال در بینایی نظیر مشکلات یادگیری خواهد داشت.

سه ماه اول

نوزادان معمولا قبل از هر چیز "حرکت" را می بینند. نوزادانی که به موقع بدنیا آمده باشند (هفته 38 تا 42 حاملگی) باید بتوانند تغییرات صورت مادر نظیر خنده، اخم، ... را در هفته اول بعد از تولد ببینند. در این زمان درک رنگ هنوز کاملا تکامل نیافته و درک عمق نیز در طول سال اول به موازات هماهنگ شدن حرکت چشم ها ایجاد می شود. هماهنگی عضلات چشم در نوزادان تازه متولد شده و شیرخواران بسیار ناقص است. چشم نوزادان اغلب به بیرون یا داخل منحرف شده و حرکت چشم ها با هم هماهنگ نیست. این وضعیت استرابیسم یا انحراف چشم خوانده می شود. اگر استرابیسم تا 3 یا 4 ماهگی خودبخود بر طرف نشود بهتر است نوزاد توسط یک چشم پزشک معاینه شود.

اولین علائم مشکلات چشم و بینایی

در بعضی موارد لازم است نوزاد قبل از 3-4 ماهگی مورد معاینه قرار گیرد. این موارد عبارتند از: انحراف شدید چشم ها، عدم حرکت چشم قبل از 3 ماهگی، انحراف هر دو چشم به داخل، ثابت ماندن یک چشم در زمان حرکت چشم دیگر و یا تفاوت فاحش بین حرکات دو چشم.

تشخیص زودرس استرابیسم بسیار مهم است زیرا تنبلی چشم یا آمبلیوپی حاصل استرابیسم درمان نشده است. اگر یک چشم کودک نتواند بر اثر استرابیسم خوب ببیند هماهنگی چشم ها بر هم می خورد. همچنین اگر مغز تصویری از یکی از چشم ها دریافت نکند در طول زمان علائم ارسالی از چشم مبتلا را نادیده می گیرد و نهایتاً فرد دچار تنبلی چشم و متعاقب آن کاهش شدید دید می شود.

مشکلات بینایی در نوزادان نارس

ادامه مطلب ...

اربعین، ستون عصاره عترت

فرا رسیدن اربعین حسینی را خدمت همه ی عاشقان و شیعیان واقعی اهل بیت (ع) تسلیت عرض می نماییم.  

 

اربعین، ستون عصاره عترت

اربعین

امام حسن عسگری علیه السلام فرمودند: «علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسین و زیارة الأربعین و التختّم فى الیمین و تعفیر الجبین و الجهر ببسم الله الرّحمن الرّحیم» ؛ نشانه های مؤمن و شیعه، پنج چیز است: اقامه نمازِ پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین حسینی، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم.

مراد از نماز پنجاه و یک رکعت، همان هفده رکعت نماز واجب روزانه به اضافه نمازهای نافله است که جبران کنندهنقص و ضعف نمازهای واجب است؛ به ویژه اقامه نماز شب در سحر که بسیار مفید است. نماز پنجاه و یک رکعت به شکل مذکور از مختصات شیعیان و ارمغان معراج رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. شاید سرّ ستودن نماز به وصف معراج مؤمن این باشد که دستورش از معراج آمده است و نیز انسان رابه معراج می برد.

موارد دیگری نیز که در روایت یاد شده، همگی از مختصات شیعیان است؛ زیرا فقط شیعه است که سجده بر خاک دارد و نیز غیرشیعه است که یا بسم الله الرحمن الرحیم را نمی گویند یا آهسته تلفظ می کنند. همچنین شیعه است که انگشتر به دست راست کردن و نیز زیارت اربعین حسینی را مستحب می داند.

  

ادامه مطلب یادتون نره

ادامه مطلب ...

دلم(حسین پناهی)

 

 


آن لحظه

که دست های جوانم
در روشنایی روز
گل باران سلامُ تبریکات دوستان نیمه رفیقم می گذشت
دلم
سایه ای بود ایستاده در سرما
که شال کهنه اش را
گره می زد

تولدت مبارک مامان

نگاهت را قاب می گیرم. در پس آن لبخند. که به من. شور و نشاط زندگی می بخشد.

امروز روز توست…  مادر عزیزم تولدت مبارک. 

 

روزهای سرد زمستان را به خاطر آفتاب گرما بخش تولد تو سپری میکنم تا ۱۹ دی شود و این روز را جشن بگیرم  مادر مهربان با وجود تو همه چیز دارم و با نگاهت تمام دنیا را  

 لبخندت امید زندگی من آغوشت حس خوب امنیت و  دستهایت پر مهر   

تو بهترین دوست و همراه  تلخی ها و خوشی های زندگی هستی  

 تو را دوست دارم مهربانم همیشه کنارم بمان  

 

 

  

چرا پوست بدن به بدلیجات حساسیت پیدا می کند؟

دبیر انجمن متخصصین پوست ایران تاکید کرد:کمبود روی و نیز کمبود ویتامین های A و B منجر به بروز درماتیت در افراد می شود.دکتر محمد گلشنی «انواع حساسیت های پوستی تحت عنوان درماتیت نامیده می شود که شایع ترین نوع آن درماتیت تماسی است و از مهمترین عوامل بروز آن می توان به تماس با نیکل، کروم و کبالت اشاره کرد که ایجاد آلرژی و درماتیت در پوست می کند و اصطلاحا درماتیت تماسی نامیده می شود.» 

وی در ادامه گفت:«درماتیت های تماسی خود به دو نوع تقسیم می شوند که یک دسته از آن در اثر تماس با نیکل، کروم و کبالت و… در برخی از افراد منجر به بروز آلرژی می شوند و در نوع دیگر مواد تحریک کننده ای مثل مواد شوینده موجب بروز این بیماری در افراد می شوند و تفاوت این دو نوع در این است که درماتیت در اثر شوینده ها در اکثر افراد بعد از تماس مداوم بروز می کند اما در نوع دیگر درماتیت که همان درماتیت تماسی در اثر تماس با نیکل و کروم و کبالت است تنها در تعداد محدودی از افراد بروز می کند.»
این متخصص پوست و مو تاکید کرد:«کمبود برخی از ویتامین ها موجب بروز درماتیت در افراد می شود که شایع ترین آن کمبود روی در بدن فرد است همچنین کمبود ویتامین A و نیز کمبود ویتامین های گروه B نیز موجب بروز درماتیت در افراد می شوند که کمبود ویتامین B2 موجب بروز بیماری پلاگرا می شود و خود را با درماتیت نشان می دهد.» 

استراتژی طراحی شبکه

درس دوم از آموزش شبکه  

 استراتژی طراحی شبکه  

 در زمان طراحی یک شبکه ، سوالات متعددی مطرح می گردد : برای طراحی یک شبکه از کجا می بایست شروع کرد ؟ چه پارامترهائی را می بایست در نظر گرفت ؟ هدف از برپاسازی یک شبکه چیست ؟ انتطار کاربران از یک شبکه چیست ؟ آیا شبکه موجود ارتقاء می یابد و یا یک شبکه از ابتدا طراحی می گردد ؟ چه سرویس ها و خدماتی بر روی شبکه، ارائه خواهد شد ؟ و ... سوالات فوق ، صرفا" نمونه هائی در این زمینه بوده که می بایست پاسخ آنان متناسب با واقعیت های موجود در هر سازمان ، مشخص گردد . ( یکی از اشکالات ما استفاده از پاسخ های ایستا در مواجهه با مسائل پویا است !) . در این مقاله قصد داریم به بررسی پارامترهای لازم در خصوص تدوین یک استراتژی مشخص به منظور طراحی شبکه پرداخته تا از این طریق امکان طراحی منطقی ، طراحی فیزیکی و در نهایت پیاده سازی مطلوب یک شبکه کامپیوتری ، فراهم گردد .

ادامه مطلب ...

رژیم من مال خودم، رژیم تو مال تو

سلام همراهان مجله ستاره -باران  

از امروز قصد دارم درباره رژیم درمانی و کاهش ورزن براتون مطلب  در مجله قرار بدهم امیدوارم با این مطالب هم همراه باشید.

 

رژیم من مال خودم، رژیم تو مال تو

 

می توانیم رژیم دوستمان را بگیریم یانه؟

اصولا وقتی بحث تغذیه را در مسیر کاهش وزن مطرح می کنیم، هدفمان این است که بتوانیم راه و روش درست و اصولی غذا خوردن را به مردم آموزش بدهیم. به عبارت ساده تر، هدف از رژیم دادن به افراد، اصلاح الگوی تغذیه ای آنهاست...

بنابراین وقتی فردی برای اولین بار به منظور پایین آوردن وزنش به ما مراجعه می کند، ابتدا شرح حال کاملی از الگوی غذایی او می گیریم تا متوجه شویم که او چه غذاهایی می خورد و سپس براساس الگوی غذایی و سفره خانواده خود فرد، برایش برنامه غذایی در نظر می گیریم. البته، یک برنامه منطقی که بتواند به کاهش وزن او هم کمک کند.

حالا سوالی که در اینجا برای خیلی ها پیش می آید این است که وقتی برای اولین بار به یک متخصص تغذیه مراجعه می کنند، رژیمی از او می گیرند که تقریبا شبیه به رژیم دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده شان است. با این حساب، آیا افراد می توانند بدون مراجعه به متخصص تغذیه هم از رژیم غذایی همدیگر استفاده کنند و نتیجه دلخواه شان را هم بگیرند؟ پاسخ، بدون تردید «خیر» است! چرا؟ جواب این سوال را می توان با یک مثال ساده و عینی به راحتی بیان کرد.

ادامه مطلب ...

پیراشکی سبزیجات



 

 

پیراشکی سبزیجات

 

مواد لازم:

 

آرد250 گرم
تخم مرغ1 عدد
شیر2/1 پیمانه
نمک2/1 قاشق چایخوری
روغن2 قاشق غذاخوری
پیکینگ پودر2/1 قاشق چایخوری
قارچ ریز شده و تفت داده شده250 گرم
فلفل دلمه ای سبز ، زرد و قرمزاز هر کدام 1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده2 قاشق غذا خوری
هویج پخته و نگینی شده2 قاشق غذا خوری
نمک ، فلفل و پودر آویشنبه مقدار لازم
پنیر نگینی شده3 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه :

 

همه مواد به جز آرد را در ظرفی ریخته با قاشق بهم زده تا یکدست شود سپس کم کم آرد اضافه کرده تا جائیکه خمیر بدست نچسبد خمیر را به مدت 1 ساعت در کیسه در جای گرم نگه می داریم بعد از این مدت خمیر را با وردنه به قطر 5/0 سانتی متر با وردنه پهن کرده با قالب گرد قالب زده و 1 قاشق چایخوری از مواد توی آن گذاشته دور خمیر را جمع کرده و در روغن مایع داغ شده با حرارت ملایم سرخ می کنیم . طرز تهیه مواد داخلی پیراشکی : ابتدا قارچها را شسته خشک کرده ریز خرد می کنیم . همراه با 1 قاشق غذاخوری کره و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو روی حرارت زیاد گذاشته تا آب آن کشیده شود . سپس نمک و فلفل و آویشن می ریزیم . از روی حرارت بر می داریم با بقیه مواد مخلوط کرده استفاده می کنیم.

 

آنچه باید درباره نوزادان بدانید !

همراهان مجله اینترنتی ستاره - باران سلام 

وقتی نوازادی به جمع خانواده ی دو نفری که فقط شامل پدر و مادرهست اضافه میشه هم احساس خوشحالی و شادی به  والدین  دست میده و هم نگرانی بابت نگهداری و بزرگ کردن فرزند دلبندشون . خوب با توجه به این که دیگر زندگی مثل دهه های قبل نیست که مادر بزرگها و پدر بزرگها در کنار خانواده ی دو نفری باشند و راهنمایی در اختیار آنها قرار بدهند لازم هست که اطلاعات زیادی را والدین بدانند ولی متاسفانه کمتر کسی ست که قبل از تولد اولین فرزند  راه رسم بچه داری را بداند و در این زمینه آموزش ببیند. 

 بنابراین مجله ی ستاره - باران در  وظیفه خود میداند که اطلاعات لازم را آموزش داده و در سطح ارتقای دانستنی های   درباره  سلامت  و نگهداری از  کودکان  قدم بردارد  پس همراه صفحه اختصاصی  سلامت  و نگهداری از کودک باشید. 

آنچه باید درباره نوزادان بدانید !

 

 دانستنیهای مفید درباره نوزادان

 

1-برای‌ جلوگیری‌ ازسرماخوردگی‌ نوزاد چه‌ باید کردو آیا با قنداق‌ کردن‌ می‌توان‌نوزاد را از سرماخوردگی‌ حفظ کرد؟

سرماخوردگی‌ عبارت‌ است‌ از ابتلای‌دستگاه‌ تنفس‌ (یعنی‌ حلق‌، حنجره‌ وریه‌) به‌ انواع‌ ویروسهای‌ مولدسرماخوردگی‌، بنابراین‌ سردبودن‌محیط اتاق‌ نوزاد در پیدایش‌سرماخوردگی‌ نقش‌ بسیاری‌ دارد; امابراثر تماس‌ نوزاد با افرادی‌ که‌ مبتلا به‌سرماخوردگی‌ می‌باشند(یعنی‌ افرادی‌که‌ دچار آبریزش‌ از بینی‌، گلودرد،سرفه‌ و عطسه‌ هستند) ویروس‌سرماخوردگی‌ وارد دستگاه‌ تنفس‌نوزاد هم‌ می‌شود و او مبتلا می‌گردد. 

والدین عزیز حتما ادامه ی مطلب را بخوانید

ادامه مطلب ...

مهم‌ترین تلفن‌های هوشمند + عکس

منبع :سایت ایران ویچ 

با توجه به پایان سال ۲۰۱۱ میلادی، برخی از مهم‌ترین تلفن‌های هوشمند طی سال گذشته میلادی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات ایسنا، در توضیح رده‌بندی مبنی بر برترین تلفن‌های همراه آمده است که به دلیل اینکه مشترکان تلفن‌های خود را همه‌جا حمل و در تمام وقایع روزانه از آن استفاده می‌کنند، باید مدلی انتخاب کنند که شایسته باشد و به انتظارات آن‌ها پاسخ بدهد.

چندی پیش سی‌نت پنج مدل از این تلفن‌های هوشمند را که به عقیده خودش از بهترین‌ها برای کاربردهای مختلف هستند، معرفی کرده است که به شرح زیر است:

 

ادامه ی مطلب را از دست ندهید 

ادامه مطلب ...

در آسمان سال ۲۰۱۲ چه اتفاقاتی خواهد افتاد ؟

هر سال ، هر ماه و هر روز وقایع رصدی بسیاری در آسمان بالای سر ما رخ می دهد که گاه به آنها اهمیت می دهیم ، با شور فراوان به تماشایشان می نشینیم وگاهی هم بدون هیچ توجهی از آنها می گذریم . رویدادهای رصدی از آن مواردی هستند که به خاطر عدم آگاهی عمومی جامعه شایعات بسیاری را با خود به همراه دارند. با هم نگاهی به مهمترین پدیده های رصدی سال ۲۰۱۲ می اندازیم تا ببینیم آیا اتفاق خاصی قرار است رخ بدهد که در گذشته شاهد آن نبوده ایم!؟

مهم ترین رویدادهای رصدی که در طول یک سال رخ می دهد و برای ما قابل اهمیت است می تواند پدیده هایی مانند: خسوف (ماه گرفتگی) ، کسوف (خورشید گرفتگی) ، مقارنه ، اختفا یا یک گذر باشد

ادامه مطلب ...

۱۰ کلمه که در سال ۲۰۱۱ زیاد جستجو شدند

“فیس‌بوک” در میان تمام کلماتی که در سال ۲۰۱۱ توسط کاربران اینترنت جست‌وجو شده در رتبه اول قرار دارد.

طبق گزارش موسسه اکسپرین هایت وایز، این سومین سالی است که “facebook” در رده اول فهرست کلمات پرجست‌وجو در اینترنت در میان کاربران آمریکایی جای می‌گیرد.

اشکال دیگر فیس‌بوک “Facebook login” در رده سوم، “Facebook.com” در رده پنجم و www.facebook.com نیز در رده هشتم جای گرفته است.

بر اساس این گزارش فهرست کامل ۱۰ لغتی که بیش‌ترین میزان جست‌وجو را داشته‌اند به شرح زیر است:

۱٫ facebook

2. youtube

3. facebook login

4. craigslist

5. facebook.com

6. yahoo

7. ebay

8. www.facebook.com

9. mapquest

10. yahoo.com

پانکوی ایتالیایی ، مرغ سوخاری رژیمی

سلام امروز  یک غذای رژیمی داریم با هم یاد میگیریم

 

پانکوی ایتالیایی رژیمی

 


مواد لازم : برای 4 نفر

 


سفیده تخم مرغ3 عدد
سس خردل1 قاشق سوپ خوری
نان ایتالیایی خرد شدهیک فنجان
پنیر پارمزان کم چرب4/1 فنجان
مرغ پوست کنده بدون استخوان4 قطعه
سس سرکه و نمک گرم4/3 فنجان
سالاد کلم فرانسویبه دلخواه

 

 

طرز تهیه:

 


1.فر را روی درجه ی 450 گرم کرده و روی سینی نچسب فر روغن اسپری کنید .

 

 

2. سفیده ی تخم مرغها و سس خردل را کف ظرفی با عمق کم پهن کنید. در ظرف دیگری پنیر و خرده نانها را خلوط حاصل را در ظرف دیگری پهن کنید.

 

 

3.مرغها را در ظرف خرده نان و پنیر بغلتانید سپس در ظرف تخم مرغ و سس خردل فرو ببرید و بغلتانید و روی سینی فر قرار دهید.

 

 

4.در دمای 450 درجه به مدت پانزده دقیقه در فر قرار دهید. اگر ‌می‌خواهید روی آنها طلایی شود 1 دقیقه بیشتر بگذارید در فر بماند.

 

 

5.غذا حاضر است و آن را با سس سرکه و نمک سرو کنید ‌می‌توانید برای تزئین از سالاد کلم هم استفاده کنید.

 

بهترین راه تمیز کردن آینه

 

 

 

بهترین راه تمیز کردن آینه

 

 

هر چند عده ی زیادی از دستمال برای تمیز کردن آینه استفاده می کنند، اما روزنامه بهترین انتخاب است با استفاده از مایع شیشه پاک کن و روزنامه، دیگر هیچ لکه ای روی آینه باقی نمی ماند.

 

علاوه بر شیشه پاک کن های شیمیایی می توان برای پاک کردن آینه یک محلول خانگی نیز درست کرد. برای تهیه این محصول، یک فنجان الکل، یک فنجان آب و دو قاشق سرکه را باهم مخلوط کرده آن را خوب تکان دهید تا مخلوط شود، بعد درون آب پاش بریزید، روی روزنامه اسپری کرده و شیشه و آینه را با آن تمیز کنید.

 


پیشگیری از بخار کردن آینه حمام

 

اگر هواکش حمام بدرستی کار نمی کند هنگام باز بودن شیر آب داغ، بخار روی آینه را می پوشاند چاره کار خمیر ریش است. چنانچه قدری خمیر ریش روی آینه بمالید و بعد با یک حوله آن را پاک کنید، آینه دیگر بخار نمی کند. این کار باید حداقل ماهی یک بار تکرار شود.

حکایت یک ملا و یک درویش

 

 

 

یک ملا و یک درویش

 

یک ملا و یک درویش که مراحلی از سیر و سلوک را گذرانده بودند و از دیری به دیر دیگر سفر می کردند، سر راه خود دختری را دیدند در کنار رودخانه ایستاده بود و تردید داشت از آن بگذرد.. وقتی آن دو نزدیک رودخانه رسیدند دخترک از آن ها تقاضای کمک کرد. درویش بلا درنگ دخترک رابرداشت و از رودخانه گذراند.

 

دخترک رفت و آن دو به راه خود ادامه دادند و مسافتی طولانی را پیمودند تا به مقصد رسیدند. در همین هنگام ملا که ساعت ها سکوت کرده بود خطاب به همراه خود گفت:«دوست عزیز! ما نباید به جنس لطیف نزدیک شویم. تماس با جنس لطیف برخلاف عقاید و مقررات مکتب ماست. در صورتی که تو دخترک را بغل کردی و از رودخانه عبور دادی.» درویش با خونسردی و با حالتی بی تفاوت جواب داد: « من دخترک را همان جا رها کردم ولی تو هنوز به آن چسبیده ای و رهایش نمی کنی.»

جدیدترین اختراعات سال

 
لامپک

به نظر شما لامپی وجود داره که هم بدون برق ۵ ساعت کار کنه و هم حشرات رو دور کنه و هم اشغال ها رو ساعت ۹ بزاره بیرون ؟!!

 

اختراعات جدید

بقیه اختراعات در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

عصرانه را سه بعدی پرینت و میل نمایید+عکس



 

 

عصرانه را سه بعدی پرینت و میل نمایید (+عکس)

 

اگر فناوری سه بعدی را با صنعت چاپ و آشپزی مخلوط کنید نتیجه جذابی به دست می آید که حتی از تلویزیون های سه بعدی هم خوشمزه تر است. حالا می توان برخی غذاها را به شکل دلخواه چاپ کرد تا با لذتی مظاعف عصرانه یک روز پرکار را صرف کنید. ‏


این پرینتر سه بعدی غذا در آزمایشگاه دانشگاه Cornell تولید شده و با استفاده از روشی به نام "solid freeform fabrication" می تواند غذا را با سرنگ هایش به شکل تعریف شده در بیاورد. البته دانشگاه MIT نیز مدتی است روی پرینترهای سه بعدی غذا کار می کند و طرح هایی را هم ارایه داده اما به نظر می رسد دانشگاه کورنل در این مسیر فعلا جلوتر است. بنابراین اگر مدتی صبر کنیم شاید نمونه های تجاری اش هم دور از ذهن نباشد.

 

عصرانه را سه بعدی پرینت و میل نمایید (+عکس)



البته سرآشپزهای محترم و قنادهای عزیز صدها سال است که مشغول این هنر هستند اما قاعدتا این پرینترها دقت عمل بیشتری دارند و از نظر زمان هم مقرون یه صرفه خواهند بود. ‏

من که نمی توانم صبر کنم تا یک پرینتر سه بعدی غذا در آشپزخانه داشته باشم و هر روز غذایم را با کامپیوتر، طراحی و چاپ کنم. شما چطور؟ ‏

منبع:‌ narenji.ir

 

دانستنی درباره کریسمس و پاپانوئل +تصاویر

با تشکر از سایت ایران ویچ 

 

بابا نوئل اشاره به نام یکی از کشیشان مسیحی به نام سن نیکولاس دارد که در قرن چهارم میلادی می زیست و از اهالی بیزانس و منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده است. وی به خاطر کمک و دادن هدیه به فقرا شهرت داشت.

کریسمَس یا نوئل نام جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامیداشت زادروز حضرت مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند.

دانستنی درباره کریسمس و پاپانوئل

به گزارش ایران ویج ،  ایام دوازده روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر آغاز گشته و تا جشن «خاج ‌شویان» (جشن پدیدار شدن خدا به شکل انسانی یعنی به شکل عیسی مسیح) در روز ۶ ژانویه ادامه می‌یابد. هرچند مهم‌ترین عید مذهبی در گاهشمار مسیحی، روز عید پاک (به عنوان روز مصلوب شدن و رستاخیز عیسی) است، مردم بسیاری به‌خصوص در کشورهای ایالات متحده و کانادا، کریسمس را مهم‌ترین رویداد سالانه مسیحی محسوب می‌دارند. با وجودی که این روز، یک عید مذهبی شناخته می‌شود، از اوایل سده بیستم میلادی به بعد به طور گسترده به عنوان یک جشن غیر مذهبی برگزار شده و برای بیشتر مردم، این ایام فرصتی است برای دور هم جمع شدن اقوام و دوستان و هدیه دادن به هم.

ادامه مطلب ...

اگر اهل ورزش هستید این خوراکی ها را بیشتر بخورید

اگر اهل ورزش هستید این خوراکی ها را بیشتر بخورید
برای این که در باشگاه کم نیاورید و شاداب و قبراق باشید، باید رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، پروتئین و گلوسیدهای پیچیده داشته باشید.

 

  قبل و بعد از ورزش، بدن شما به این مواد غذایی انرژی‌زا نیاز دارد.

ادامه مطلب ...

این رازهارا «چشم پزشکان» به شما نمی گویند

سلام 

چشم یکی از مهمترین اعضای بدن ماست که متاسفانه درباره ساختمان چشم و کلا چیزهایی که باید درباره چشم بدونیم و حتما رعایت کنیم  اطلاعات مناسبی رو همه مردم نمی دونند و از اونجایی که  نارحتی ها و بیماری های چشم  هم آسیب به خود چشم میرسونه  و هم به زندگی و همین طور به روحیه افراد  . 

باید اطلاعات جامع در اختیار مردم باشه من بعد از کلی جستجو در اینترنت و با توجه به موضوعی که می خواستم درباره اون مطلب در وبلاگم داشته باشم از سایت ایران ویچ این مطلب رو با اجاره شون برداشتم پس با هم می خوانیم  

  

این رازهارا «چشم پزشکان» به شما نمی گویند

۱- هرگز از دستمال کاغذی یا دستمال های توالت برای پاک کردن شیشه عینک خود استفاده نکنید. این دستمال ها از چوب ساخته شده اند و شیشه های عینک شما را خش می اندازند. دکتر Robert Noecher می گوید من از کراواتم برای اینکار استفاده می کنم به این خاطر که از ابریشم ساخته شده و بسیار نرم و لطیف است.

۲- عینک های آفتابی پولاریزه برای کم کردن حساسیت نسبت به نور و بازتاب آن از اجسام براق، بسیار مناسب هستند، اما برای دیدن صفحه های موبایل یا سیستم های راهیاب شما را با مشکل مواجه خواهند کرد. این مشکل حتی برای دیدن صفحه های دستگاه های خودپرداز جدی تر خواهد بود. 

 

این مطلب طولانی هست امیدوارم ادامه مطلب را حتما بخونید

ادامه مطلب ...

ویژه کودکان ایرانی

سلام به  همراهان مجله اینترنتی ستاره- باران  

این مجله در  موضوعات فرهنگی و پزشکی  وکامپیوتر و ادبیات و آشپزی و .. فعالیت داره و از اونجایی که یه مجله خانوادگی باید صفحه ای  ویژه کودکان داشته باشه که درباره موضوعات مربوط به کودک مثل داستان ها و شعر های کودکانه و ... مطلب های مفید  در اون باشه

پس صفحه بنام ویژه کودکان ایرانی ایجاد شده و مطالب اون به کودکان ایرانی تقدیم میشه  

 

قصه زیبای پلیس جنگل

 

 بگو و بخند

 

اردکها هر وقت دلشون می خواست می پریدند توی آب برکه ،و آب رو کثیف و گل آلود می کردند و به حق بقیه ی حیوونا کهمی خواستن آب بخورن اهمیت نمی دادن.

 

زرافه ی مغرور که به خاطر قد بلندش می تونست برگهای بالای درختارو بخوره ،بارها و بارها خونه ی پرنده هایی که روی شاخه های درختا بودند رو خراب می کرد و فرار می کرد.

 بچه های خوب ادامه داستان رو حتما بخونید ادامه مطلب ...

تمیز کردن ظروف و یخچال استیل؟!


 

تمیز کردن ظروف و یخچال استیل؟!

 

برای از بین بردن جای انگشتان از روی گاز، مایکروفر یا یخچال استیل، از شیشه‌شورها کمک بگیرید و به‌ راحتی آن‌ ها را تمیز کنید …


با توجه به نوع وسیله استیل از یکی از موارد زیر برای تمیز و براق نگه داشتن آن‌ها کمک بگیرید:


۱- آب گرم

بله، خیلی وقت‌ها ظرف استیل تنها با استفاده از آب گرم پاک می‌شود. اگر ظرف چرب نباشد، کافیست آب گرم را روی آن بریزید و با یک دستمال نرم خشک کنید. در صورت تمایل برای تمیزتر و راحت‌تر شدن شستشو می‌توانید از یک ماده شوینده هم استفاده کنید.

بعضی مواقع مواد معدنی آب، روی ظرف‌های استیل لکه بر جا می‌گذارد، برای حفظ درخشش اولیه بهتر است آن‌ها را با یک حوله خشک، پاک کنید.

ادامه مطلب ...

کوچکترین حافظه USB دنیا معرفی شد

 

کوچکترین فلش مموری دنیا کوچکترین فلش مموری دنیا

بزرگ بودن حافظه USB دردسر های خاص خود را دارد. مثلا وقتی به تبلت یا نوت بوک متصل است استرس شکستن آن به خاطر برخورد تصادفی دست، آزار دهنده است. از طرفی احتمال گم شدن حافظه های کوچک نیز به دلیل ابعاد کوچکشان وجود دارد. شرکت دئونت کوچکترین نوع حافظه های USB را تا مدتی بعد، راهی بازار خواهد کرد. نظر شما چیست، آیا کوچک بودن این محصول در فروش آن تاثیر زیادی خواهد داشت؟

شرکت آلمانی Deonet به طراحی های منحصر به فرد حافظه های USB معروف است. حافظه هایی به شکل کارت اعتباری، چوب های بازیافتی و کلید. اما آخرین محصول این شرکت کوچکتر از حد تصور خواهد بود. به گفته Gizmag، این محصول که در نمایشگاه بازرگانی PSI در دوسلدورف ارائه خواهد شد، "کوچکترین حافظه USB در دنیا" است. هنگامی که بر چسب تبلیغاتی آن را جدا کنید احتمالا از همان لحظه استرس گم کردن یا شکستن آن به سراغتان می آید!

Gizmag اشاره می کند که حتی Kingmax Super stick mini با ابعاد 19.5x14.5x2.9 میلیمتر از محصول جدید دئونت بزرگتر است.

محصول جدید دئونت با ظرفیت های 4 و 8 و 16 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. البته هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

این حافظه مبتنی بر تراشه UDP - USB Disk in Package assembly process است که می توان با آن، کنترلر، آی سی فلش، زیر لایه و عناصر غیر فعال را در یک پکیج بسیار کوچک جاسازی کرد. استفاده از این فناوری باعث شده تا اندازه فیزیکی این محصول کمتر از نصف حافظه های USB دیگر موجود در بازار باشد.

از آنجا که این وسیله بسیار کوچک است، هم می تواند بسیار مناسب و کاربردی و هم نگران کننده باشد. از یک سو، می توانید آن را به لپ تاپ یا تبلت خود متصل کنید و به خاطر سایز خیلی کوچک این حافظه، هیچ بخشی از آن از پورت USB بیرون نمی آید و به همین دلیل نگران شکستن تصادفی آن نخواهید بود، اما از سوی دیگر احتمالا گم کردن آن، به خصوص در سطوح مشکی رنگ، راحت تر خواهد بود!

باید منتظر بود و دید که استقبال از این محصول چقدر خواهد بود.

منبع: PC World