مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

مجله اینترنتی ستاره- باران

کامپیوتر و موضوعات آن . پزشکی و آشپزی و خانه داری ادبیات

نکاتی در مورد جرم گیری وسائل مختلف منزل

نکاتی در مورد جرم گیری وسائل مختلف منزل

 

خانه تکانی نوروزی , تمیز کردن فر

 

اتوهای بخار به مرور زمان و بر اثر استفاده جرم می گیرند. برای پاک کردن جرم اتو کمی سرکه سفید و آب داخل محفظه آن ریخته و 24 ساعت صبر کنید. سپس اتو را روشن کنید و بگذارید آب و گچ آن خارج شود. حالا اتوی شما مثل روز اول تمیز و بدون رسوب است.

 

اگر اتوی شما معمولی است و کف آن کثیف شده، برای تمیز و براق کردن آن می توانید اتو را روشن کرده و روی درجه متوسط قرار دهید. سپس پارچه ای آغشته به نمک یا جوش شیرین را محکم به کف اتو بمالید تا تمام جرم آن گرفته شود.

 

فر هم ممکن است جرم گرفته و چرب شود. برای از بین بردن این جرم و چربی می توانید ظرفی پلاستیکی را پر از آمونیاک کرده و شب تا صبح در فر قرار دهید. 5 قاشق جوش شیرین و 3 قطره مایع ظرفشویی و 4 قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و با اسفنج یا پارچه تمیز فر را تمیز کنید. حالا فر اجاق گاز شما تمیز و پاکیزه است.

 

اگر ظروف بلور و نشکن یا فنجان و لیوان های شما کدر و زرد شده اند می توانید در ظرفی آب بریزید بگذارید بجوش بیاید. سپس مقداری پودر لباسشویی به آن اضافه کنید و ظروف زرد خود را داخل قابلمه با آب جوش و پودر بگذارید تا حدود 15 دقیقه بجوشد. بعد از خنک شدن و آبکشی ظروف شما براق و تمیز خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد